Sista matchen innan sommaren borta mot Räppe spelades i en rejäl värme med temperaturer upp mot 36 grader så det krävdes verkligen vätskepauser. Planens skick var inte bra nog så vi var tvungna att ändra förutsättningarna sa tränaren Eremal Zejnullahu. Vi inledde bra och fick utdelning i först halvlek genom ett fint anfall där Tarik Fetahovic hittade Douglas " Dogge" Dahlström som kyligt satte 0-1. Därefter satte Tarik själv 0-2 på ett drömmål med en bicykleta.
Andra halvlek är svårspelad då det var mycket kamp och trötta ben.Räppe fick in ett snöpligt reduceringsmål men hotade egentligen inte oss speciellt mycket utan i slutet nickade John " Jompa" Henriksson in 1-3 och Viktor " Olle " Olsson fullbordade resultatet till 1-4 i slutet av matchen. Vi avslutar våren med en fullt rättvis vinst och går nu på ett välbehövligt sommaruppehåll.
Efter matchen fick killarna ta ett välförtjänt dopp i Norra Bergundasjön innan bussresan hem.
Nästa match spelas borta mot Torn den 3/8 19.00
/ Ulf Lindblad