Torsdagskvällens oavgjorda match mot Linero fick avsluta vårsäsongen i supertvåan för pågarna från Staffanstorp.
Man uppträdde passivt och visade för mycket respekt för Lundalaget i den 1:a halvleken menade Staffanstorps tränare Simon Nilsson. 0-1 till Linero kom i den 26:e minuten efter en hörna som Oliver Svensson Applewhaite fick nickskarva in helt omarkerad. I halvlekens sista minut kunde Niklas Mårtensson språngnicka in kvitteringen efter ett fint inlägg av Nawid Jashar.
I halvlek skruvade vi på vissa detaljer, satte högre press och man vann också många närkamper sa Simon Nilsson. Ledniongsmålet för Staffanstorp kom i den 52:a minuten när Niklas Mårtensson återigen kunde nicka in ett fint inlägg från Noa Hultén. Strax därefter försökte sig Tarik Fetahovic på sig en lobb långt utifrån men bollen smet strax utanför. Kvitteringen skulle komma i den 66:e minuten , återigen av samme Oliver Svensson Applewhaite som även denna gång nästan identiskt med hans förra mål fick nickskarva in 2-2. Återigen där Staffanstorpförsvaret missade i markeringen . Staffanstorp replikerade snabbt minuten senare när Doglas Dahlström från vänsterkanten bröt sig in i straffområdet och stötte in bollen. Fin framspelning av Niklas Mårtensson. Men sig den glädje som varar,för i den 72:a minuten kunde Oliver Svensson stöta in kvitteringen efter lite konstiga studsar. Misstänkt offside dock. Andra halvlek får man säga gick i Staffanstorps favör men flera bra chanser, bl.a två stolpträffar. Doch sett över hela matchen får väl resultatet betraktas om rättvist.
Nästa match tjuvstartar höstsäsongen mot Räppe uppe i Växjö den 27/6 kl. 16.00. Sedan väntar semester för killarna som dock måste hålla igång själv innan träningsstart för att komma laddade till den tuffa bortamatchen mot Torn den 3/8.
/Ulf Lindblad